Fellas :)

Monday, August 15, 2011

Kenapa ?

Kenapa ? Bukan sekali tapi dah banyak kali actually benda nie semua jadi . Tapi persoalan nya kenapa . Kenapa yang BENAR dan PALSU manusia , hamba ALLAH macam kita ini lebih suka memilih yang palsu sebagai jalan hidup kita . Bukan semua tapi setengah daripada kita . Jangan menafikan . Kalau benda nie memang wujud . Kenapa orang selalu pilih jalan yang salah sedangkan dah terbentang jalan di depan mata . Allahhualamm , benda macam ini , i tak boley cakap . Kadang kadang kita tersilap langkah jugak . Salah satu contoh :


Cinta Palsu dan Cinta Yang Betul
- Kenapa ramai yang tersilap langkah dengan memilih cinta palsu , mean orang yang tak setia tak jujur tak hormat kita .Kenapa kebanyakkan daripada kita lebih suka hubungan yang macam tuh? Sedangkan dia tahu semua tu sakit kalau kita teruskan ? Kenapa hamba Allah macam kita lebih suka berduka dari suka ? Awak semua ada jawapan? Takkan ada dah tak kan pernah ada . Sebab ini semua ketentuan Allah. Tapi bila dah ditentukan , dan Allah pun takkan suka tengok kita sakit selalu . Ujian Allah adil ,dan DIA pun takkan sanggup tengok awak sakit selalu , dankadang kadang dia bukakkan mata kita utk tengok yang baik dan buruk . Tapi kadang mata dah lali . Kerana cinta lah konon . Tapi cinta ke ? kalau kita selalu sakit ? Cinta ke kalau hanya yang dia nampak pada kita duit , bentuk tubuh badan kita , kerana rupa dan bukan kerana hati ? Cinta ke kalau macam tuh ? Cinta ke kalau  sebelah pihak tak mampu rasa bahagia ? Cinta ke kalau dalam hati dia ada orang lain ? Jangan terperdaya dengan cinta macam ini . Sebab saya dah banyak kali kena awak . Dan selalu nya saya kehilangan cinta yang betul .Seorang yang sanggup ada dengan kita susah dan senang . Seorang yang sanggup terima apa saja yang kita dekat dia . Orang yang sanggup kalah dengan kita utk tengok kita ketawa. Orang yang terima kita seadanya . Orang yang terima kita luar dan dalam . Orang yang tak kesah latar belakang keluarga . Orang yang sanggup buat apa saja demi kita . Orang yang jujur kita . Orang yang tak pernah mengalah utk mendapatkan kita .Tapi ada kita nampak ? Tak  . Sebab apa ? Sebab mata kita terus menjadi rabun utk kenal mana satu cinta . Mana satu kepalsuan .
 Awak, tolong jangan jadi seorang yang terima semua kepalsuan . Jangan jadi orang yang rabun utk semua ini . Jangan jadi orang yang hanya tahu kepentingan diri sendiri .Kita hidup sudah diciptakan utk berpasangan . Cuma pasangan yang mana kita utk hidup bersama . Adalah cara kita sendiri menilai seseorang . Cinta adalah bila seseorang sanggup terima kita seadanya dan ada dengan kita setiap masa kita perlukan dia . Tapi bukan senang kan kita nak cari ? Jangan terlalu mencari . Bila kita terlalu mencari kita lupa mana satu keinginan dan kehendak kita . Saya tahu awak awak semua bijak . Awak awak semua pandai memilih . Jangan menilai luaran seseorang . Kerana tak Cinta yang Betul tak pernah diciptakan utk seseorang yang hanya pandai menilai sebelum mengenal  . Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment