Fellas :)

Monday, August 22, 2011

The situation .

Masa berbua tadi i nampak dua situation yang entah . Korang describes lah macam mana ye . :)

Lelaki " ALIM " dengan Buah hati "BERTUDUNG LABUH "
- Azan bunyi, tangan ditadah. Bibir terkumat kamit membaca doa agaknya. Aku usha je dari meja depan dia . Dia makan tanpa lihat kiri dan kanan . Sambil makan mata aku ta henti henti melihat ke arah dia . Dia sedar . Dia buat muka annoyying . Aku pun tersenyum walau dia buat muka kat aku . Anak buah aku nakal . Dia kesana kesini. Tiba tiba terlanggar kerusi si buah hati nya. Dia pusingkan muka dan buat muka sangatt sangat annoying .Muka macam marah . Then at one time aunty aku terketawa besar  . Sekali lagi si buah hati pusing dan buat muka macam nak makan kaki . Dan lepas 5minit , sesudah makan angkat kaki dan terus blah . Even my aunty senyum pun buat bodoh .  
Persoalan layyakkah orang yang nampak sangat beriman tapi sikit tak boley nak hormat orang dengan cara yang betul ? 


Lelaki STYLE dan girlfriends SWEET.
Makan dan minum belum sampai .Lambat order rasa nya . Hanya kurma diatas meja . Azan kedengaran .Mula membaca doa . Sentiasa senyum tiap kali aku terpandang mereka .Anak buah aku berlari sana sini . Diorang hanya tersenyum dan memanggil anak buah seakan mengajak bermain . Okay . sangat okay . :) Selesai makan , aku bangun utk pegi . Si pasangan itu mengangguk dan tersenyum lagi . Tanpa ada muka sinis . Aku berlalu pegi dengan senyuman :) 
Persoalan , kenapa pasangan yang bukan seperti pasangan diatas  tahu adab nak hormat orang dari pasangan yang sedemikian tak ada langsung rasa hormat orang ?

Okay .  Tepuk dada tanya selera :D

No comments:

Post a Comment