Fellas :)

Wednesday, September 14, 2011

Penuh Emosi .


Aku menaip dan terus menaip . Maaf kalian , andai penuh di feed korang semua . Kadang kadang kita tak boleh nak meluahkan semua dengan bersuara . Tapi melalui penulisan semua keluar . Mungkin kadang kadang hinggakan privacy kita sendiri .Emosi aku terganggu sejak kebelakangan ini . Masalah datang tanpa henti . Otak tak boleh berhenti dari berfikir . Betul cakap mak ,
  " Selagi  kita hidup selagi itu akan terus berfikir " .


Menaip dengan penuh rasa kekesalan dalam hati dan diri aku . Banyak benda kalau aku nak describes kan semua sekali .Kadang kadang aku pertikaikan jugak tentang hidup dan mati . Tentang kasih dan abadi .
Apa yang ada apa yang kurang . Apa yang perlu apa yang tak . Banyak benda kalau dalam hidup yang boleh kita pertikaikan . Korang tak rasa apa aku rasa . Korang tak duduk ditempat aku . Korang tak berdiri sama tinggi dengan aku . Cuba korang rasa dan cuba korang tempuhi semua apa yang aku rasa. Hidup aku rasa macam dibelenggu semua . Masalah , masalah dan masalah . Menangis? Aku sayang nak bazirkan airmata dengan masalah yang sama . Tahu kenapa ? Sebab dulu aku asyik menangis pantang terhiris pantang terluka . Aku terus menangis . Sekarang bila ada masalah aku cuba lawan , atau aku terus berlalu pergi . Maaf aku dah penat sangat nak face semua benda yang bagi kelihatan sama je. Dan aku pelik , kata karma itu wujud . Tapi kenapa aku yang asyik menerima .Tapi aku percaya semua jadi bersebab . Allah ciptakan manusia bersebab . Allah uji kita sebab sayangkan kita . Aku penah baca satu artikel . 
" ALLAH UJI KITA SEBAB DIA SAYANGKAN KITA,JADI BERBANGGALAH ATLEAST KITA TERPILIH . "
Bila diri ada masalah orang yang kita cari orang yang kita sayang dan perlukan .
Dan aku sendiri rindukan orang yang dah tak ada lagi . Dah dekat 9tahun tinggalkan aku . 
Kadang kadang rasa kejam , sebab bila tengah happy kenapa aku tak cari dia . Kenapa aku tak menangis perlukan dia . Inilah bak TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD kata 
" MELAYU MUDAH LUPA"
Yes! Aku mengaku kadang kadang aku lupakan arwah . Kadang kadang aku terlupa yang dia diatas menangis lihat cucu dia jadi tak guna .Serba tak guna . Kadang kadang bila terngiang ngiang kata kata pedih 
" Tahu tak dulu dia lah yang jaga dan didik kau , tapi kenapa kau jadi macam nie ?? " 
Entahlah , aku sendiri rasa aku dah tak berguna . Jangan lah cari aku lagi utk buat kawan . Sebab sebagai seorang darah daging sendiri aku tak boleh buat apa apa . Serba tak guna . Nothing that i can do . Unless a mess.Tapi aku memang tak guna .Sebab aku dah berjanji macam macam dengan arwah . Dan aku tak boleh buat satu pun . Aku rasa aku sendiri hipokrit. Cakap lebih tapi aku sikit apa pun tak boleh buat . Arwah selalu jaga aku . Makan minum aku . Pakai aku . Apa yang aku nak . Dia tak pernah bantah . Dia bagi apa yang aku nak . Tapi apa yang dia nak .Aku tak buat langsung . Kenapa ? Kenapa aku tak boleh buat . Aku sendiri tada jawapan . Yang pasti aku rindu sangat pada arwah . Rindu sangat sangat . Sebab dulu dia takkan bagi aku menangis .Dia akan jaga aku . Takkan ada siapa yang boleh marah aku . Sebab arwah akan marah dia balik . Tapi sekarang . Aku rasa dia menangis . Menangis sebab lihat cucu yang dia jaga dari kecil yang dia harapkan dari kecik yang dia tatang dari kecik . Tak boleh buat apa yang dia nak .
Aku hipokrit . Sebab aku berjanji . Sebab aku rasa aku menangis sepanjang perjalanan dari Penang ke Kedah sampai di Hospital . Aku menangis . Aku rasa aku hipokrit . Aku rasa aku hipokrit bila aku marah arwas sebah tak bagitau sakit dia .Aku hipokrit bila aku menangis dan tunggu sampai tertido dikerusi luar bilik pembedahan . Aku hipokrit bila aku menangis bila dia dah tak ada tuh macam tak ada apa . Aku hipokit bila aku jadi separuh gila selama 3bulan bila dia pergi . Aku hipokrit bila sekarang aku tak boleh buat apa yang dia nak ! Aku hipokrit sekarang sebab aku menangis , sedangkan kubur dia pun aku tak pergi tahun nie . See, terukkan aku ? Dia buat segalanya dan biar semua nya sempurna . Even masa dia nak meninggal dia ada pesan pada nenek . Berikan apa yang patut utk aku . Dan yee aku dapat . Tapi apa yang buat utk arwah ? Kejam kan aku ? Sumpah aku sayang arwah . Demi Allah . Arwah satu satunya orang yang faham aku dan dapat handle aku . Tapi sumpah jugak aku lupa semua tu . Aku orang yang tak guna . Kadang kadang aku takut terlupa macam mana rupa dia . Aku balik kampung aku cari aku cari dan aku cari . Atlast aku jumpa gambar arwah. Satu je . Dan satu tu je ada dengan aku . Satu je ake tatap bila aku rindukan dia. betul kata mak, " Tak guna rindukan saja kalau kita duduk diam " Aku faham maksud mak . yee , Aku ada sedekah kan yassin kadang kadang .See, kadang kadang . Sedangkan dia tak pernah nak kadang kadang bila dia jaga aku . Aku tak gagal dalam hidup aku . Aku cuma tak buat apa yang aku patut buat .
Lynda, buat apa kau nak menangis sampai sesak nafas kau . Buat apa kau nak terperuk dalam bilik tak makan ? Buat apa kau buat semua tuh kalau dah salah kau sendiri . 
Sudahlah berhenti menangis . Yang pergi tetap pergi . Tiada siapa dapat mengubah kita unless diri sendri . Wake up lynda . You know yourself well. You know you can . Dont be such egois . 


The best person that i had and now i lost him forever :(
Al-fatihah Ahmad Bin Abdul Rashid
8-9-2003
: Thanks , and sorry didnt me to be too emotional . I just cant control it . :(

No comments:

Post a Comment